خواس انبه

مطالعات روی انبه فواید آن برای سلامتی را نشان می دهد ، مانند بهبود سیستم ایمنی بدن ، سلامت دستگاه گوارش و بینایی و همچنین کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که انبه حاوی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است که می تواند آسیب سلول را به تأخیر بیندازد. یکی از مهمترین مزایای آن کاهش چین و چروک صورت زنان پیر با پوست روشن است.

این میوه گرمسیری یکی از میوه های بسیار خوشمزه است و عنوان “ملکه میوه ها” را از آن خود کرده است.

به گزارش مجله Newtrents ، زنان یائسه ای که چهار بار در هفته نصف فنجان انبه می خورند ، پس از 20 ماه کاهش 23 درصدی در چین و چروک های عمیق و پس از 4 ماه کاهش 20 درصدی داشته اند.

طبق یافته های این مطالعه ، به دنبال مصرف انبه ، بهبود چشمگیری در چین و چروک ها حاصل شده است ، اما نتایج بسیار محدود است و مصرف بیش از حد این میوه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و چین و چروک ها را افزایش دهد.

محققان توضیح دادند که روشن نیست که چرا مصرف زیاد انبه باعث افزایش چین و چروک پوست می شود ، اما آنها حدس می زنند که این ممکن است به دلیل محتوای قند بالای انبه باشد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین A است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. ویتامین A برای مبارزه با عفونت ضروری است و عدم دریافت کافی این ویتامین با افزایش خطر بیماری همراه است.

انبه حدود سه چهارم نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می کند. این ویتامین به بدن در تولید گلبول های سفید خون برای مقابله با بیماری ها کمک می کند و عملکرد آنها و سیستم دفاعی پوست شما را بهبود می بخشد.

انبه همچنین حاوی اسید فولیک ، ویتامین K ، ویتامین E و بسیاری از ویتامین های گروه B است که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند.

محافظت از سلامت قلب

انبه حاوی منیزیم و پتاسیم است که به حفظ نبض سالم و آرام سازی رگ های خونی ، کاهش فشار خون کمک می کند و حاوی یک آنتی اکسیدان منحصر به فرد به نام مانگیفرین است که به سلول های قلب کمک می کند تا با التهاب ، استرس اکسیداتیو و مرگ سلولی مقابله کنند. از کلسترول خون ، تری گلیسیریدها و اسیدهای چرب آزاد محافظت و کاهش می دهد.

منبع: خبرنگاران جوان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا